ARBOinteractive
Realizowana przez Facebook NOW i dom mediowy PHD Media Direction kampania Dove w cotygodniowym rankingu serwisu okazała się najefektywniejszą kampanią reklamową przeprowadzaną na Facebooku w krajach z regionu EMEA.
Kampania promująca konkurs Dove Design wykorzystała formę PollAd, czyli sondę. W przedostatnim tygodniu lipca (19–23.07) akcja odnotowała engagement rate na poziomie 5,086 proc. Oznacza to, że 5 proc. odbiorców reklamy weszło w interakcję z reklamą – wzięło udział w sondzie lub kliknęło umieszczony w kreacji przycisk „Lubię to”. Jest to najwyższa wartość wskaźnika zaangażowania odnotowana przez wszystkie kampanie reklamowe emitowane w tamtym okresie na Facebooku w krajach Europy, Bliskiego Wschodu oraz Afryki.
PollAd marki Dove na Facebook.com
– Ten wynik Dove Design zawdzięczamy przede wszystkim odpowiedniemu stargetowaniu reklam oraz optymalizacji kampanii w trakcie jej trwania. Poza wysokim engagement rate akcja ta uzyskała też doskonałe wyniki pod względem wzrostu liczby fanów marki Dove na Facebooku. Dodatkowo wyniki sondy przeprowadzonej przez klienta wśród użytkowników z pewnością wspomogą podejmowanie decyzji w sprawie jego dalszych działań – mówi Paweł Karaś head of Facebook Sales w ARBOinteractive.
Dostępne na serwisie Facebook reklamy angażujące, jaką jest m.in. PollAd z kampanii konkursu Dove Designs, charakteryzują się nastawieniem na interakcję z odbiorcą, a także wykorzystują mechanizm działania kampanii wirusowej. Wszelkie interakcje podjęte z reklamą przez danego użytkownika widoczne są dla wszystkich jego znajomych, dlatego przekaz reklamowy dociera do większej liczby internautów niż zaplanowane odsłony.
Źródło: http://marketing-news.pl/message.php?art=26379