Jaka musi być dobra reklama?
Musi być zapamiętana. Dobra reklama to sztuka, w szczególności sztuka iluzji.
Dlatego lubimy i cenimy te inteligentne, śmieszne i zdumiewające. Sztuka (w tym również sztuka iluzji) odpowiednio wykorzystana w reklamie może nie tylko pomóc wizerunkowi marki, ale i uczynić ją kultową. Naprawdę nie ma nic gorszego niż reklama, która powiela utarte schematy i ma oryginalność na poziomie zero.
Przesyt informacji, nadmiar danych, chaos komunikacyjny – w czasach, gdy zalewają nas monsunowe fale tandety niektóre reklamy mają ten jedyny, niepowtarzalny i właściwy błysk. Oto spojrzenie na kilka świetnych outdoorowych reklam:
1. Kawa McDonald’s
2. BRAVIA – billboard SONY
3. kampania Frontline
4. No i kampania społeczna – zapnij pasy
Źródło: Trendhunter.com, Adsoftheworld.com