Rosnąca popularność Instagrama sprawia, że zaczyna się na nim pojawiać coraz więcej działań marketingowych
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JnFug8hrs2Q[/youtube]Internet jest medium płynnym. Nie jest to związane jedynie z tym, że jest on główną areną płynnej nowocześności, w której żyjemy. Internetem rządą fale. Fale popularności. Najpierw wszyscy podpytywali się nawzajem, czy mają konto na Fotce, Gronie, Naszej Klasie, by potem przejść do Twittera i boga portali społecznościowych, czyli Facebooka.
Kiedyś każdy miał bloga/fotobloga „o wszystkim”, potem był chwilowy przestój, by znowu wrócić, jednak w formie bardziej wyspecjalizowanej.
Teraz rządzi Instagram. Nowy powiew poczuli specjaliści od PR i marketingu. Instagram to już praktycznie marketingowy “must have”. Niezależnie, czy jesteś gwiazdą, celebrytą, twórcą, osobą odpowiedzialną za reklamę czy właścicielem e-biznesu, który szuka fajnych miejsc do promocji – Instagram jest dla Ciebie! Zdjęcia kreują potrzeby konsumentów, którzy dzięki nim „zdają sobie sprawę”, czego naprawdę im brakuje. Instagram łączy ze sobą wszystko to, co najbardziej cenimy w internetowym życiu, czyli szybkość oraz platformę do „chwalenia się” i „bywania”.
Instagram stał się narzędziem komunikacji. Jak wykorzystać to w reklamie? Bardzo prosto: dzięki tego typu działaniom potencjalny klient może wejść w świat firmy. To, co widzimy w sklepach internetowych, to gotowy produkt: wyselekcjonowane, profesjonalne zdjęcia, szczegółowe opisy i tyle. Instagram może prowadzić prosto do kulis, a my mamy szansę podglądać, jak wygląda proces tworzenia. Kulisy działania firmy sprawiają, że można podkręcić atmosferę, pobudzić do granic wytrzymałości i przyzwoitości potencjalnych klientów, na zasadzie kuszenia (teaserowy marketing). Cały insta-biznes to nie tylko obróbka. Idąc dalej ideą pisma obrazkowego, powstaje wiele różnych programów z emotikonami, które „wyrażają więcej niż tysiąc słów”!
Żyjemy w epoce obrazów i zdaje się, że nic tego nie zmieni.
…Keep calm and take a photo!
źródło:
http://nowymarketing.pl/a/2178,najciekawsze-zagraniczne-profile-i-akcje-marek-na-instagramie-okiem-branzy
http://www.ekomercyjnie.pl/ile-sily-drzemie-w-instagramie/