Analizując budżety i monitorując rynek wydaje się, że polscy marketerzy zbyt często zapominają o tym, że Facebook nie jest jedynym narzędziem Social Media, z którego można korzystać.
W Polsce triumfy popularności nadal święci Facebook. Fanpage budują nawet zakłady pogrzebowe i masarnie, a w feedzie użytkowników pojawia się (wprawdzie targetowane) przysłowiowe mydło i powidło. Swoją stronę na Facebooku ma m.in. PGR Bródno z Warszawy. Facebook ciągłymi zmianami w algorytmie próbuje pogodzić interesy własne (zarobek), marketerów (wyświetlanie contentu) i użytkowników (nie chcemy reklam!). Do tego liczba użytkowników przestała rosnąć docierając do niespotykanego pułapu miliarda osób. Nie mniej jednak czas wzrostów minął. Dla promocji oznacza to jedno – ciągle rosnące nakłady na reklamę na FB i coraz trudniejsze docieranie do użytkowników. Z danych Socialbakers wynika, że aż ¾ zasięgu na Facebook marketerzy uzyskują dzięki wpisom sponsorowanym. ¾ tego zasięgu to wpisy w News Feedach użytkowników – czyli te, które wprawdzie mają większą klikalność, ale jednocześnie bardziej irytują niż boksy.
źródło: http://nowymarketing.pl/a/2466,trueview-czy-news-feed