Więcej kobiet niż mężczyzn, wśród marek rządzi telefonia (Play, Oragne, Plus) zaś „Serce i Rozum” jest najpopularniejszym fanpage’em.
Z najnowszych danych Socialbakers (na dzień 1 grudnia br.) – opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl – wynika, że największy odsetek użytkowników Facebooka z Polski ma od 18 do 24 lat oraz od 25 do 34 lat (po 29 proc.), a następne grupy wiekowe to 35-44 (13 proc.), 13-15 (10,4 proc.) i 16-17 (8,5 proc.).
51,7 proc. użytkowników Facebooka z naszego kraju stanowią kobiety, 48,3 proc. to mężczyźni.
Według statystyk Socialbakers, najpopularniejszą facebookową stroną w Polsce jest Serce i Rozum, która ma 2,13 miliona fanów z naszego kraju i o blisko 250 tys. wyprzedza Play. Kolejne są Facebook for Every Phone, Demotywatory, Orange Polska, KWEJK.pl, Plus, Radio ESKA, Allegro i Tymbark.
Kolejność zarówno w tym, jak i zamieszczonych poniżej rankingach, została oparta na liczbie lokalnych fanów, czyli pochodzących wyłącznie z Polski.
Wśród marek prowadzi Play, wyprzedzając Orange Polska, Plus, Allegro, Tymbark, Samsung Polska, McDonald’s Polska, Reserved, Coca-Cola i Cropp.
Najpopularniejszym celebrytą jest Rihanna, która ma w Polsce nieco ponad milion fanów i minimalnie wyprzedza Kamila Bednarka (również przekroczył próg 1 mln fanów) oraz Eminema. Na kolejnych miejscach są Adele, David Guetta, Linkin Park, Pezet, Barbara Kwarc, Pitbull i Shakira.
W kategorii „Rozrywka” na czele znajduje się Serce i Rozum, wyprzedzając Demotywatory, KWEJK.pl, TYLKO HITY!, serial House, Mały Głód, Shreka, Harry Pottera, Nienawidzę komarów!!! oraz Mr. Beana.
źródło:
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/serce-i-rozum-najpopularniejszym-fanpage-em-na-facebooku-w-polsce-raport-z-listopada-2013