Mistrzostwa Świata w siatkówce w pełni, więc warto coś napisać o sporcie. Tym razem nieco przewrotnie. Uogólniając w sporcie chodzi o zdrowe ciało. Co więc może reklamować produkty sportowe: ciało. Dobrze zbudowane, umięśnione, seksowe. Tym razem o seksie w reklamach sportowych.
Na wizerunku atrakcyjnych, młodych, wysportowanych kobiet i mężczyzn zbudowane są kreacje wielu produktów oraz usług z branży sportowej. Bohaterowie reklam, jeżeli nie są znanymi sportowcami, w większości przypadków stanowią jedynie tło do prezentacji nowej linii obuwia sportowego, bądź innej oferty.
Na początek klasyka: adidas i buty
i konkurencja. Chińska reklama Reebok
Bardzo znana kampania reklamowa. Jedną z ciekawszych, ale i bardzo kontrowersyjnych kampanii marek sportowych z 2008 roku stanowi kampania sieci klubów fitness Equinox. Opierając się na insightcie „ludzie mają głębsze motywy do uprawiania sportu niż to, aby zyskać zdrowie i być w formie” marka Equinox pokazała bohaterów swoich reklam w scenach prezentujących ich głęboko skrywane fantazje, pytając przy tym, co jest wyśnionym marzeniem odbiorcy.
Nie może także zabraknąć w naszym zestawieniu legendarnych reklam LANGE – „Lange girls”. Pierwszy plakat z serii, przedstawiający długowłosą blondynkę w czerwonym obcisłym kombinezonie i czerwonych butach narciarskich, został zaprezentowany światu w 1970 roku. Od tego czasu, co roku pojawiały się kolejne dziewczyny Lange, w coraz odważniejszych pozach.
Jak widać motyw seksualny pojawia się w każdej branży, również sportowej. Efektem tego typu działań jest z reguły silne zwrócenie uwagi na dany produkt lub usługę oraz wzrost świadomości marki. Pojawia się jednak pytanie, czy marka chce być kojarzona z erotycznymi podtekstami i czy seks przekłada się na sprzedaż.
źródło:
http://nowymarketing.pl/a/3925,seks-sprzedaje-takze-w-sporcie
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.740678495999480.1073741834.331107640289903&type=3