Jak napisać poprawnie mailing, jak przygotować reklamę. Metodą może być eyetracking, czyli śledzenie ruchów oczu umożliwia obserwację wielu zjawisk, które mają wpływ na percepcję mailingów, newsletterów i materiałów graficznych.
Eyetracking, czy bardziej po polsku okulografia, to rejestracja aktywności wzrokowej człowieka począwszy od zwykłej bezpośredniej obserwacji poprzez inwazyjne metody mechaniczne, a skończywszy na badaniu różnicy potencjałów elektrycznych pomiędzy dwiema stronami gałki ocznej. Jedną z najpopularniejszych metod jest rejestracja wideo aktywności wzrokowej za pomocą urządzeń zamontowanych na głowie (eyetracking mobilny) i umożliwiające przemieszczanie się badanego lub umieszczonych zdalnie (remote eyetracking) np. na biurku, czasem zintegrowane z monitorem.
Standardowe wskaźniki, jakie można otrzymać w takim badaniu to Open Rate oraz Click Through Rate. Znając różnicę między tymi dwoma parametrami możemy wnioskować o tym, jak skuteczna była treść maila w zachęceniu odbiorcy do kliknięcia. Nowoczesne metody badań, takie jak eyetracking, umożliwiają jednak również analizę zachowań odbiorców na etapie percepcji mailingu – do którego nie można dotrzeć poprzez standardowe testy A/B.
Z wykorzystaniem tej metody przebadano, gdzie padał wzrok 54 osób podczas oglądania 36 mailingów i newsletterów z różnych branż. Sprawdziliśmy, jak drobne manipulacje wielkością i układem elementów mailingu mogą zmienić sposób, w jaki są one postrzegane.
Śledzenie ruchów oczu umożliwia obserwację wielu zjawisk, które mają wpływ na percepcję mailingów i newsletterów. Wiele obserwacji okazuje się być spójnych z badaniami prowadzonymi przez inne zespoły badawcze. Oto niektóre z nich:
- nawyki, których nabywamy podczas nauki czytania wpływają nie tylko na percepcję tekstu
- formatowaniu tekstu może zarówno sprawić, że przez większość użytkowników zostanie on pominięty, lub znacząco ułatwić jego szybkie przeskanowanie i zapamiętanie
- użycie pustej przestrzeni – w niektórych wypadkach, wbrew pozorom, to najskuteczniejsza technika przyciągania uwagi do wybranych elementów.
Jak wpływa na uwagę odbiorcy kierunek spojrzenia osoby na ilustracji? Albo jak rozkłada się uwaga czytelników w zależności od tego, czy produkty na liście zostały rozmieszczone w 2 czy w 3 kolumnach? Odpowiedź można znaleźć w pełnej wersji raportu.
Pełny raport można pobrać na stronie www.edisonda.pl/wiedza/mailingi
źródło:
http://nowymarketing.pl/a/1967,edisonda-naocznie-o-mailingach-i-newsletterach-jak-konstruowac-skuteczny-mailing-raport