Już teraz marketerzy zdają sobie sprawę ze skuteczności content marketingu. W 2015 roku budżety przeznaczone na content marketing wzrosną, aktywności w mediach społecznościowych będą jeszcze bardziej przemyślane, a dystrybucja treści i spersonalizowane reklamy staną się dużo ważniejsze.
1. Content marketing będzie napędzał page rank
Wszyscy mogliśmy się przekonać, że tworzenie oryginalnych treści to klucz do dobrego pozycjonowania. W 2015 roku będzie to jeszcze widoczniejsze. Strony, na których umieszczane są długie teksty, wysokiej jakości, z dużą liczbą polubień i udostępnień będą pozycjonowane w wyszukiwarkach bardzo wysoko. I choć SEO pozostanie ważną częścią marketingu internetowego, to będzie się skupiać na aspektach technicznych, jak słowa kluczowe czy indeksowanie.
Najważniejszym elementem z kolei będzie optymalizacja strony. To content marketing będzie królował i to on w największym stopniu przyczyni się do pozycjonowania. Tym samym firmy tworzące wartościowe treści będą oceniane najwyżej przez algorytmy Google’a.
2. Budżety na content marketing będą rekordowo wysokie
W ostatnim roku o content marketingu było głośno. Wszyscy mówili o jego korzyściach. Wiele firm zrozumiało jego znaczenie, dlatego budżety przeznaczone na conent marketing w 2015 roku będą dużo wyższe i osiągną rekordowe kwoty. Zgodnie z raportem B2B Content Marketing Benchmarks 2014 58% specjalistów ds. marketingu w branży B2B ma zamiar zwiększyć budżet na content marketing, a 10% z nich przyznaje, że chce go znacząco podwyższyć.
Nie można nie zauważyć tego, że członkowie zarządów w firmach wyciągnęli wnioski z poprzednich działań m.in. w zakresie SEO i znaczna część finansów przeznaczonych na tę właśnie dziedzinę zostanie przeniesiona na content marketing. Będzie to skutkowało zwiększeniem liczby postów na blogach, case studies, materiałów wideo, treści przeznaczonych na urządzenia mobilne i innych.
3. Do łask wrócą posty gościnne
Swojego czasu taka forma współpracy była nieco nadużywana i służyła głównie do pozycjonowania marki, głównie jako artykuły sponsorowane. W 2015 roku sytuacja ma ulec zmianie. Marketerzy będą tak korzystać z dobrodziejstw postów gościnnych (ang. guest blogging), by tworzyć prawdziwe i wartościowe dla użytkownika materiały.
Firmy zrozumieją, że wpisy gościnne to nie tylko „podbijanie” SEO, a prawdziwa wartość dla odbiorcy. Zgodnie z filozofią inbound marketingu firma powinna być obecna w Sieci tam, gdzie są jej klienci. Warto już teraz przyjrzeć się blogosferze i działać z liderami opinii, aby docierać przez nich do naszych potencjalnych klientów.
4. Content marketing będzie ściśle związany w marketingiem w mediach społecznościowych
Specjaliści ds. marketingu dobrze zrozumieli, że znaczenie mediów społecznościowych w dystrybucji treści jest nieocenione (94% z nich twierdzi, że to ważny element e-marketingu). w 2015 social media będą jeszcze większą częścią content marketingu, a marketerzy będą korzystać z nich kompletnie i wyczerpująco. Szczególnie wzrosną budżety przeznaczone na reklamy w social media – wzrośnie znaczenie Twittera i LinkedIn oraz reklam i postów promowanych na Facebooku. Co więcej, reklamy będą wykorzystywane nie tylko do zwiększenia dotarcia do użytkowników, ale jako sposób na pozyskiwanie leadów.
Trend ten pokazuje również, że w przypadku serwisów społecznościowych podział na paid, owned i earned media nie istnieje. Tutaj musimy połączyć zarówno działania płatne, tworzenie treści własnych oraz działania społeczności (UGC: user generated content), aby odnieść sukces.
5. Marketerzy zrozumieją, że treść jest królem, ale to dystrybucja jest królową
W nadchodzącym roku specjaliści marketingu jeszcze bardziej przekonają się, że dystrybucja jest równie ważna jak tworzenie treści. Firmy będą dużo więcej inwestować w samą dystrybucję materiałów przez różne kanały. Budowanie relacji przez obrandowane publikacje, optymalizacja pod kątem mobile’u, docieranie do liderów opinii – to tylko niektóre sposoby, które będą wykorzystywane w 2015 roku.
6. Reklamy stracą na znaczeniu – ważniejsze będą formy reklamowe zintegrowane z treścią
Nie trzeba już nikogo przekonywać, że tradycyjne reklamy internetowe skutkują ślepotą banerową (ang. banner blindness). Reklamy natywne to od jakiegoś czasu gorący temat i to właśnie one będą w centrum uwagi w najbliższym czasie. Dlatego formy reklamowe będą bardziej wysublimowane, zintegrowane z wartościowymi materiałami i będą coraz bardziej spersonalizowane.
Ważniejsze staną się treści sponsorowane, treści własne marki i obrandowane materiały. Wydawcy i reklamodawcy skupią się na wypracowaniu reklam, które będą niosły ze sobą korzyść dla odbiorcy i które będą w wyrafinowany sposób połączone z innymi treściami.
Content marketing rośnie w siłę, a w 2015 roku będziemy mogli zaobserwować jego dalszy rozwój. Marketerzy zaczynają rozumieć stale zmieniającą się sytuację w branży internetowej i zdają sobie sprawę z tego, że tradycyjne banery reklamowe są już bezużyteczne, a kluczem do pozyskiwania odbiorców jest dostrzeżenie w nich człowieka – ciekawego świata i poszukującego – zamiast bezmyślnego internauty konsumującego byle jaką treść. Nie pozostaje nic innego, jak z zaciekawieniem oczekiwać nadchodzącego roku i związanych z nim zmian.
Bardziej zainteresowanym polecamy holistyczny artykuł o trendach w content i media marketingu w 2015 roku wraz z 21 fachowymi opiniami:
http://sprawnymarketing.pl/artykuly/trendy-w-marketingu-2015/
źródło:
http://www.contentking.pl/blog/6-trendow-content-marketing-2015-rok/
http://sprawnymarketing.pl/artykuly/trendy-w-marketingu-2015/