Skip to main content
Nowości z branży

Instagram to potęga jest i basta!

By 16 lutego 2015No Comments

Instagram to kolejne świetne medium do promocji marki i angażowania fanów (klientów). Dla Was przedstawiamy 3 udane, popularne kampanie i jedną kontrowersyjną, choć dalej skuteczną

1. Toyota i Lexus

Wprowadzając na rynek nowy model Toyota Tundra producent samochodów chciał zwiększyć świadomość nowego modelu, edukować rynek i wygenerować interakcje. Aby to zrobić stworzyli oni pierwszą instagramową video galerię zoptymalizowaną pod mobile. Galeria była dostępna na Facebooku i była dobrze połączona z Instagramem Toyoty (można było obejrzeć więcej filmików na Instagramie). Wygenerowano 15,6 tys interakcji i ponad 4 tys klików w reklamę.

[vimeo]http://vimeo.com/84901939[/vimeo]

Do promocji swojego nowego modelu Lexus IS producent samochodów wykorzystał Instagram. Zaprosił on do akcji #LexusInstaFilm ponad 200 aktywnych, angażujących, robiących ciekawe zdjęcia osób . Ich zadaniem było pomoc w stworzeniu „filmu reklamowego” ze zdjęć zrobionych Instagramem. Cała relacja z akcji w poniższym video:2. Lexus

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DgmQV7hGQXM[/youtube]

2. Adidas

Pierwszą na świecie grę na Instagramie stworzono… w Polsce. Była ona związana z promocją butów Predator Instinct. Na oficjalnym profilu @adidas_pl w galerii użytkownik miał dostęp do 9 zdjęć przedstawiających buty – w każdym z nich otagowano profile dodatkowe, gdzie publikowane były zdjęcia z elementami hasła dnia. Uczestnik musiał odnaleźć wszystkie 4 elementy hasła dnia i polubić je we właściwej kolejności.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bN45HsnVdtk[/youtube]

3. H&M Bike Spotters

W ramach promocji kolekcji dla Brick Lane Bikers marka H&M przygotowała konkurs, w którym o nagrody walczyły osoby, które zalogowały się na stronie bikespotters.pl za pomocą Istagram Connect i opublikowały zdjęcia konkursowe z hashtagiem #BikeSpotters i swoją motywacją dlaczego bardzo chcą oryginalny rower. Do konkursu zgłoszono 172 zdjęcia.


4. Chińska restauracja

Działająca w mieście Zhengzhou serwująca koreańskie specjały knajpka weszła we współpracę z kliniką medycyny estetycznej. Na mocy układu wiążącego obie firmy dziennie aż 50 klientów restauracji mogło się najeść za darmo.  Akcja była prosta w założeniu i bardzo stygmatyzująca zarazem. Otóż wystarczyło przychodząc do restauracji pozwolić specjalistom od chirurgii plastycznej, którzy poszukiwali idealnych i najbardziej pożądanych typów urody, zeskanować przy pomocy specjalnego urządzenia swoją twarz. Jesteś ładny – jadłeś za free. Z danych restauracji wiemy, że niemal 100% nagrodzonych chwaliło się darmowym posiłkiem (i własną atrakcyjnością) poprzez Instagrama. Całą akcję bardzo mocno wspierano również odgórnie za pomocą Instagrama. Nie co ma co ukrywać, że jest to platforma do „lansowania” swojego wizerunku. Wspominamy o tej akcji, choć jest pośrednio aktywowana przez Instagrama, bo właśnie efekt pokazywania na Instagramie zdjęć z restauracji miał być dźwignią tej reklamy. Choć akcja spotkała się też z ogromną krytyką to z nieoficjalnych źródłem wiadomo, że się udało.

źródła:

http://socjomania.pl/top-10-instagram-case-studies

http://www.profitroom.pl/blog/wazne/10-sposobow-na-wykorzystanie-instagram-w-promocji-hotelu

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pinterest-i-instagram-kanaly-luksusowej-promocji

http://pclab.pl/news61415.html