Nieważne jak mówią, ważne aby mówili – zdaje się, że to uniwersalne w świecie mediów powiedzenie doskonale ilustruje czym jest skuteczna kampania reklamowa.
Niezwykle popularnyi udany spot Coca-Coli promujący kampanię „Podziel się radością” doczekał się parodii i co ważne, Coca-Cola z nią nie walczy. Można mieć wrażenie, że producentów cieszy oddolna inicjatywa, zaś na „społeczną produkcję” patrzą nie tylko z dystansem, ale i z nadzieją, że to kolejny znak sukcesu.
Film znanych prześmiewców z Abstrachuje.tv zatytułowany „Podziel się szczerością” nawiązuje do reklamy Coca-Coli „Podziel się radością”. Zamiast miłych i pieszczotliwych określeń na butelkach napoju są obraźliwe etykiety, a w spocie występują internetowi prześmiewcy – Rafał Masny, Robert Pasut, Cezary Jóźwik (autorzy takich internetowych hitów, jak „Co mówią: gimbusy” i „Co mówią: studenci”).
Na stan dzisiejszy sam spot, jak i jego parodia mają podobną (bogatą!) liczbę wyświetleń! (odpowiednio 1 891 104 i 1 672 157 wyświetleń – stan 03.08.13)
Który spot wam się bardziej podoba?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=prGofMpO8zg[/youtube] [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=AspJ1AXSUfc[/youtube]