29-ty Warszawski Festiwal Filmowy dobiegł końca. Kinomani mogą poczuć się spełnieni.
A my z tej okazji napiszemy co nieco o promocji filmów za pomocą…filmów, prasy i nie tylko.
Czytelnicy wtorkowego wydania The New York Times musieli być zdziwieni, kiedy w środku numeru zobaczyli dwie niemalże puste, białe strony. To nie był jednak chochlik drukarski, tylko element kampanii promocyjnej filmu 'The Book Thief’. W dolnej części drugiej kartki można było dostrzec adres strony internetowej wordsarelife.com, na której znalazły się informacje dotyczące produkcji. – W świecie współczesnego marketingu wszystko jest bardzo krzykliwe. Kliknij tu, zadzwoń tam, przeczytaj więcej, itp. My woleliśmy z tego zrezygnować i sprawić by odbiorcy reklamy choć na chwilę poczuli, jaki byłby świat gdyby nie było słów. Właśnie w takiej rzeczywistości żyje główna bohaterka filmu, kiedy ją poznajemy – mówi Julie Rieger z wytwórni 20th Century Fox, produkującej obraz. 'The Book Thief’ powstał na kanwie bestsellerowej książki Markusa Zusaka. To historia dziewięcioletniej Liesel żyjącej w nazistowskich Niemczech, która podczas nauki czytania zaraża się miłością do literatury.
Na nietypową promocję postawił Międzynarodowy Festiwal Filmów Animowanych Animator 2013. W poniedziałek poprzedzający festiwal (08.07.13) w przestrzeni miasta pojawiły się 4 zootropy, czyli urządzenia, wykorzystujące efekt stroboskopowy. „Wewnątrz cylindra z naciętymi szczelinami znajduje się seria obrazków przedstawiająca kolejne etapy ruchu. We wprawionym w obrót zootropie, widzimy obrazki tylko w momentach gdy szczelina znajduje się bezpośrednio przed naszymi oczami, co dzięki efektowi stroboskopowemu sprawia wrażenie ruchomej scenki” – tak wikipedia tłumaczy działanie tego ponad stuletniego urządzenia. Wprawiając w ruch zootropy widzowie mogą obejrzeć scenki inspirowane filmami wybitnych polskich animatorów i animatorek, których sylwetki zdobią mural na Pawilonie Nowa Gazownia. Te działania doskonale wpisują się również w jubileusz 65-lecia polskiej animacji.
Promocja się kręci. Więc twórcy Animatora nakręcili film dokumentujący swoją promocję:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7nHGs8JJP54&feature=player_embedded[/youtube]
źródło:
http://www.fpięć.pl/post/2013/10/24/reklama-bez-contentu
http://nowymarketing.pl/a/1909,nietypowa-promocja-miedzynarodowego-festiwalu-filmow-animowanych-animator-2013