Skip to main content
Nowości z branży

2014 – gorące trendy

By 16 grudnia 2013No Comments

Ericsson ConsumerLab zaprezentował 10 trendów konsumenckich na rok 2014 w obszarze technologii. Wygląda naprawdę ciekawie. Zdaniem firmy smartfony  zniwelują cyfrowe wykluczenie, ciało stanie się hasłem, a nasze otoczenie wypełni się czujnikami. Zobaczy, co przyniesie Nowy Rok.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9zDbTOzFy-A&feature=player_embedded[/youtube]

Pierwsze… aplikacje

Szybkie tempo absorpcji smartfonów na globalnym rynku zupełnie zmieniło sposób w jaki komunikujemy się i korzystamy z internetu. Rewolucja mobilności stworzyła podwaliny dla transformacji innych branż. Wkroczyliśmy w fazę gwałtownej dywersyfikacji sposobów korzystania ze smartfonów – użytkownicy poszukują coraz większej liczby osobistych aplikacji, które ułatwią im codzienne funkcjonowanie w możliwie największej liczbie obszarów, tj. komunikacja, transport, zdrowie, sport, etc. Aplikacje, których używasz, są ważniejsze niż twój telefon.

Drugie…bliżej ciała

Serwisy internetowe wymagają coraz dłuższych haseł z kombinacją cyfr, liter, symboli, czyniąc zapamiętanie naszych wszystkich haseł prawie niemożliwym. To wszystko prowadzi do rosnącego znużenia koniecznością korzystania z haseł i zainteresowaniem alternatywami biometrycznymi. 52% użytkowników smartfonów chce wykorzystywać odciski palców zamiast haseł, połowa konsumentów chce nawet autoryzować płatności kartami kredytowymi w ten sposób.

Trzecie… moje wnętrze

Ciśnienie krwi, puls, kroki – to tylko przykłady tego jak możemy mierzyć swoje aktywności. Wystarczy, że odpalisz aplikację śledzącą trasę i tempo twojego biegu, a już dowiesz się czegoś na swój temat. 40% konsumentów chciałoby, aby smartfon mierzył każdą ich aktywność. Co więcej, 59% osób chciałoby posiadać opaskę na rękę, która pozwalałaby na uzyskanie dokładniejszych danych i szerszego zakresu pomiarów.

Czwarte… wszędzie!

Globalnie konsumenci są zdecydowanie mniej zadowoleni z jakości internetu mobilnego, niż z jakości połączeń głosowych. Schemat jest podobny zarówno dla krajów rozwijających się, jak i rozwiniętych. Konsumenci z rynków zaawansowanych rzadziej wybaczają problemy z łącznością i nie zadowalają się gorszą usługą.

Piąte…smartfony rządzą

Internet w skali globalnej jest wciąż niedostatecznie i nierówno dystrybuowany, co skutkuje powstaniem tzw. cyfrowego podziału. Jednakże, wraz z nadejściem tanich smartfonów, przynajmniej jedna z barier tworzących cyfrowy podział zaczyna znikać. Konsumenci nie potrzebują już kosztownych urządzeń komputerowych by korzystać z serwisów internetowych. Na całym świecie 51% konsumentów uważa, że telefon komórkowy jest ich najważniejszym urządzeniem, używanym do wykonywania codziennych aktywności.

Szóste…wygoda kosztem wolności

Jako że internet stał się integralną częścią naszego życia, ryzyko związane z byciem połączonym z siecią staje się coraz bardziej oczywiste. Z tego powodu 56% użytkowników internetu ma obawy w kwestii prywatności. Jednocześnie tylko 4% uważa, że w związku z obawami zacznie korzystać z internetu rzadziej.

Siódem…moje video, mój wybór

Mimo posiadania większego wyboru multimediów niż kiedykolwiek, coraz rzadziej sami decydujemy, co tak naprawdę chcemy oglądać. W rzeczywistości bardzo często konsumujemy treści z polecenia naszych znajomych w sieciach społecznościowych. 38% konsumentów ogląda wideo polecone przez znajomych przynajmniej kilka razy w tygodniu. Nasi znajomi, podobnie jak w przypadku wideo, wpływają również na naszą listę czytanych artykułów i blogów oraz muzykę jakiej słuchamy.

Ósme…widzieć więcej

48% użytkowników regularnie korzysta z aplikacji pokazujących informacje na temat konsumpcji danych. 38% chce tylko wiedzieć ile danych wykorzystali. 28% chce mieć pewność, że operatorzy naliczają im opłaty poprawnie. Badania pokazują również, że 37% użytkowników regularnie korzysta z aplikacji do mierzenia prędkości połączenia internetowego.

Dziewiąte… wielki brat?

Jako że serwisy internetowe dynamicznie wchodzą pod strzechy, konsumenci coraz częściej oczekują, że ich fizyczne otoczenie będzie również interaktywne. Około 60% właścicieli smartfonów wierzy, że czujniki będą powszechnie wykorzystywane przed końcem 2016 roku. Ludzie oczekują, że będą one zainstalowane niemal wszędzie – w transporcie publicznym, samochodach, domach, pracy.

Dziesiąte… bez przerwy!!!

Globalnie 19% całego czasu przy streamingu TV i wideo jest spędzane na tabletach i telefonach. Konsumenci, którzy oglądają wideo, coraz częściej zaczynają oglądać w domu i kontynuują w innych lokalizacjach, np. w autobusie czy w parku.

źródło:
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/korzystanie-z-nowych-technologii-10-trendow-na-rok-2014-wideo#