Zaczął się sezon grillowy. Wiedzą o tym wszyscy zabierający kocyki, kosze pełne specjałów i napojów chłodzących. O to, co ma znaleźć się w tych koszach, zadbali już spece od marketingu i reklamy. Ostatnio mielismy do czynienia w lawiną przekazów promujących najpopularniejszy napój grillowy – piwo. Wszak chyba nikt bez tego złocistego napoju nie wyobraża sobie wypadu za miasto lub chociażby wieczorka w przydomowym ogródku!
Przedstawiamy najciekawsze kampanie i reklamy browarów i bynajmniej jest to pokaz przyjemny.
1. Nowe reklamy piwa Desperados pokazują pulsującą muzykę i energetyczny taniec podczas imprezy. Ich celem jest budowanie wizerunku marki jako pobudzającej do zabawy, uwalniającej spontaniczność i energię. Poprzednia kampania prowadzona pod hasłem: „Żądamy zniesienia ciszy nocnej” także była ciekawa, pamiętacie?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aQDrJmUHsak[/youtube]2. Jak lato, to mundial, jak mundial to musi być piwo. Czyli reklama Warki na turniej w Brazylii
Kampania Warki zaczęła się przed tygodniem od emitowanego w telewizji i internecie spotu teaserowego, w którym piękne Brazylijki żaliły się, że w tym roku w Rio nie będzie polskiej ekipy. To aluzja do niezakwalifikowania się naszej piłkarskiej reprezentacji, której sponsorem jest Warka, na tegoroczny mundial w Brazylii. Uruchomiono też serwis pocieszbrazylijki.pl, na którym można było starać się wirtualnie pomóc dziewczynom.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WTGtQUzgQo4[/youtube]3. Drugim „piłkarskim” piwem jest Tyskie. Śląski browar postawił na „strategię”. Bohaterami spotów reklamowych jest grupa przyjaciół, którzy inspirując się filozofią gry Kazimierza Górskiego, w zabawny sposób omijają stojące im na drodze przeszkody i puentują je własnymi wersjami kultowych powiedzeń trenera. Kampania reklamowa będzie realizowana w telewizji, internecie oraz na outdoorze. W punktach sprzedaży przygotowano także dedykowane materiały.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Om9zWkzcfWw[/youtube] [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GMIra58BQEY[/youtube]Warto także przypomnieć, że oficjalnym piwem samego turnieju znów jest Budweiser, który także przedłużył umowę z FIFA na następne Mistrzostwa Świata w Rosji i Katarze.