Skip to main content
Nowości z branży

Gdzie na majówkę? Zobacz w sieci

By 29 kwietnia 2014No Comments

Myślisz gdzie wyjechać na długi weekend, a może zastanawiasz się gdzie wyskoczyć majówkę? Pomocne mogą być reklamy miast i regionów. Tuż przed czterodniową labą prezentujemy ranking biur podróży przedstawiający najlepiej promujące się miasta i regiony w Polsce.

Kategoria miasta:

Za najbardziej spójne, konsekwentne i czytelne w przekazie dyrektorzy biur promocji uznali kampanie prowadzone przez stolicę Wielkopolski pod hasłami: „Poznań przyciąga najlepszych” (promocja edukacyjnego potencjału miasta) „Poznań za pół ceny” (zniżki dla turystów) oraz utworzenie przez czołowe firmy działające na tamtym rynku „Konsorcjum marki Poznań”.

Tuż za Poznaniem znalazł się Wrocław, uznawany za pioniera polskiego marketingu miast. Zdaniem autorów raportu, działania promocyjne tego miasta od wielu lat prowadzone są w spójny, konsekwentny i usystematyzowany sposób. Podkreślają, że kształtuje ono swój wizerunek nie tylko przez medialne kampanie reklamowe, ale także przez markę wydarzeń kulturalnych, np. Narodowe Forum Muzyki.

Co ciekawe, hasło „Zakochaj się w mieście, o którym wcześniej nie słyszałeś”, którym Wrocław reklamował się za granicą, zostało docenione przez szefów polskich biur promocji, podczas gdy na podobne „Zakochaj się w Warszawie”, nie zwrócili oni większej uwagi.

Następny w zestawieniu, Kraków, najbardziej spektakularne kampanie ma już za sobą, co – jak podkreślają autorzy raportu – nie znaczy, że „ostatnie lata przespał, a swój sukces zawdzięcza jedynie efektowi aureoli”.

Filmik, który wygrał konkurs POZnan* przyciąga najlepszych:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RmBV8xxfzQg[/youtube]

Kategoria Region:

Tu na czele znalazły się województwo małopolskie i śląskie. Wysoka pozycja tego pierwszego jest skutkiem przede wszystkim letniej kampanii z ubiegłego roku, w której wykorzystano motyw czerwonego drewnianego korala, a także dużej aktywności na targach turystycznych.

Z kolei Śląsk doceniono za nową strategię, która ma przełamać stereotyp szarego, przemysłowego regionu i pokazać go jako atrakcyjny turystycznie, „z pozytywną energią” (hasło kampanii).

Na szóstej pozycji wśród samorządów, których działania promocyjne oceniono jako najbardziej widoczne, uplasowało się województwo warmińsko-mazurskie. To efekt prawie trzyletniej kampanii „Mazury – Cud Natury”, prowadzonej w związku z udziałem tego regionu w światowym konkursie na 7 Cudów Natury. Tytułu zdobyć się nie udało, ale dzięki promocji Kraina Wielkich Jezior pokazała się jako spójna całość.

Autorzy raportu podkreślają, że o wiele trudniej jest wymyślić dobrą, pozytywną i spójną kampanię dla regionu niż dla miasta i dlatego tym bardziej doceniają wysiłek Śląska i Mazur.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4n1Fn8B3mU8[/youtube]

Jeżeli o samych filmach promujących mowa, to warto zawrócić uwagę także na spoty promujace Dolny Śląsk, Lubelszczyznę czy Świętokrzyskie:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vMj0c6TlKeo[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Q_I6jc0iJ8A[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=whCH0pBgkEc[/youtube]

Nie pozostaje więc nic innego, jak ruszyć w podróż:)

źródło:

http://travel-fan.pl/statystyki/najlepiej-promujace-sie-miasta-i-regiony-w-polsce-raport

http://podroze.gazeta.pl/podroze/56,114158,13864759,Tak_promuja_sie_regiony_Polski__WIDEO_I_SONDAZ_,,JS.html