Skip to main content
Nowości z branży

Messi dzwignią handlu?

By 10 czerwca 2014No Comments

Mundial to globalne wydarzenie, wielka machina marektingowa. Oglądając kampanie największych marek można odnieść wrażenie, że nie reklamy są dla mundialu, ale mundial dla reklamy, jakby w tej całej piłce chodziło jedynie po to, aby mieć pretekst i inspirację do ciekawych przekazów.

Na początku najwięksi. Z czystej uczciwości, braku miejsca i oszczędności pióra klawiatury, pominę świetne (jak zawsze!) reklamy firm sportowych z Nike i Adidasem na czele. Producenci z branży Audio i RTV to kolejni potentaci reklam okołomundialowych. Z niezwykle ciekawym projektem pokazał się lider segmentu – SAMSUNG. Choć reklama wisi na YouTube dopiero niecałe 3 tygdonie już ma 150 tys. wyświetleń.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WBKKafDoSyE[/youtube]

O radości związanej z futbolem (i oglądaniem go w najwyższej jakości) komunikuje największy konkuret koreańskiego giganta, firma SONY, oficjalny partnter Mistrzostw Świata w Brazyli.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ufONyhNqb8o[/youtube]

 

Emocje: bezcenne. Za wszystko inne zapłać…

Na polskim rynku światowi giganci zaproponowali również rozwiązania nie tylko wizualne, ale rzeczywiste oferty z międzynarodową piłką nożną w tle. Pierwsza firmą, która mocno wystartowała z promocją mundialowi, był oficjalny sponsor Mistrzostw – VISA. Polscy konsumenci płacąc kartami Visa, mogli wygrać sześć dwuosobowych wyjazdów do Brazylii wraz z biletami na mecze mistrzostw, zakwaterowaniem i kieszonkowym. Choć główne nagrody zostały rozlosowane to nadal, do 16 czerwca, w cotygodniowych losowaniach można zdobyć karty przedpłacone Visa (co tydzień do zdobycia jest 5 kart o wartości 2000 zł każda, 50 kart o wartości 500 zł oraz 40 kart BP SuperCard umożliwiających zakupy o wartości 250 zł na stacjach BP).

Nieco lepiej wypadł na polskim rynku Hyundai. Jako oficjalny partner 2014 FIFA World Cup za przetestowanie jednego z modeli oraz wzięcie udziału w konkursie oferuje możliwość wygrania Hyundaia ix35 lub jednej ze stu piłek Brazuca. Ponadto koncern przygotował limitowane wersje swoich flagowych samochodów: i10, i20, ix20, i30, ix35 oraz i40 w wersji Brasil w specjalnych cenach.

McDonald’s, jeden z najbardziej rozpoznawalnych sponsorów mistrzostw, nadal czeka ze swoją promocją w restauracjach. Niezłym pomysłem była natomiast promocja firmy Coca-Cola – 150 tysięcy piłek w zamian za zebrane nakrętki rozeszło się ”na pniu”. Podobną ofertę przedstawiła też konkurencja – Pepsi Co. (nie jest sponsorem Mundialu).

Spośród wielu banków działających w Polsce kibiców piłkarskich postanowił ściągnąć do siebie na razie tylko mBank. Bank ten zaproponował piłkarską lokatę strukturyzowaną pod nazwą Mistrzowska Piątka. Lokata oparta jest o koszyk pięciu spółek, sponsorów Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Brazylii (Adidas, Sony, Continental, Anheuser-Busch InBev – producent piwa oraz McDonald’s). Oferta depozytowa dostępna jest w dwóch wariantach – na rok lub na dwa lata. W tabeli oprocentowania czytamy, że roczna stopa zwrotu z inwestycji może wynieść siedem procent. Jak w przypadku każdej standardowej struktury możemy nic nie stracić, ale tez nic nie zyskać. W zamian za to zamrozimy nasze na pieniądze na długo. Bank nie pobiera prowizji za uruchomienie lokaty.

Futbol, prąd i gaz

W liczby postanowił z klientami zagrać także jeden ze sprzedawców prądu i gazu. DUON wprowadził na rynek energii ofertę POLSKIE RIO. Wykorzystując swoją wiedzę w typowaniu wyników poszczególnych mundialowych rozgrywek, odbiorcy energii elektrycznej będą mieli szansę wygrać darmowy prąd. Firma przekonuje, że najlepsi mogą zapomnieć o rachunkach nawet przez dwa lata. Za poprawne typowanie drużyn, jakie wezmą udział w kolejnych fazach rozgrywek uczestnik konkursu otrzyma określoną, zgodną z regulaminem liczbę punktów, których końcowa liczba przełoży się na ilość miesięcy darmowej energii elektrycznej, jaką otrzyma w momencie podpisania umowy z DUON.

Oczywiście nie można zapominać o ofertach sieci handlowych. Tradycyjne wyprzedaże w Media Markr, Saturn i EURO RTV AGD (choć bez takich szaleństw jak przy turniejach gdy grali Polacy) koszulki i trąbki kibica w dyskontach oraz maści wszelakiej oferty w pubach i klubach.

Już za kilka chwil mudnial będzie wszędzie, nawet w lodówce (mundialowe treści nie tylko na piwie, chipsach i coli, ale przecież też na żelkach, mleku i chlebie tostowym) tymczasem fanów unikatowego połączenia piłki nożnej i marketingu przedstawiamy 7 najlepszych reklam wokół mundialu:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=o_U0LuIrw3k[/youtube]

źródło:

http://www.sport.pl/mundial2014/56,128351,16115407,Najlepsze_reklamy_przed_mundialem.html

http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/802120,mundial-brazylia-2014-promocje-na-mistrzostwa-swiata-w-pilce-noznej.html