Na naszej stronie rzadko pojawiają się autotematyczne wpisy, jednakże z okazji nowego roku szkolnego, niejako wspominając uczniowskiego ducha obowiązku prezentujemy małą ściągawkę dla zainteresowanych marketingiem szeptanym. Oto naszych zasad piątka, która pozwala zdobyć/zarobić/zainwestować/zaoszczędzić tysiące.
Aby marketing szeptany był skuteczny, musisz skupić się na ułatwieniu zadowolonym klientom rozmawiania na temat Twoich produktów lub usług.
1. Kreatywność, kreatywność, kreatywność
Nie bądź nudny. Na tym można by skończyć i nie pisać dalej, bowiem zainteresowanie klienta, obecnego i przyszłego, to absolutna podstawa. Nie możesz być przewidywalny – tutaj panuje zasada wojenna, czyli walcz (pomysłami) albo giń. Po prostu dobre reklamy skupiają niecierpliwą uwagę czytelnika, opierają się na pewnym „haczyku”, który pozwala im zakotwiczyć się w pamięci konsumenta i pozostać w niej na dłużej. Szukaj tego haczyka zawsze.
2. Niech się cieszą!
Sama statystyka nie wystarczy. Czasami wysokie słupki sprzedaży nie wystarczą, klient musi mieć zawsze wartość dodaną, czyli zadowolenie. Skup się na tworzeniu niesamowitych doświadczeń, zapewniaj wysokiej jakości usługi i pokaż, że wszystko robisz na 100%. Upewnij się, że Twoje produkty lub usługi wywołują emocje u klienta i wiążą się z przyjemnym doświadczeniem
3. Uczciwość popłaca
Istotną kwestią jest zdobycie szacunku swoich klientów – zawsze bądź miły i uczciwy, zawsze! Wszelkie kombinowanie to droga na skróty, która jednak zawsze ostatecznie prowadzi na skraj urwiska.
4. Słuchaj
Słowo to twoja broń, ze słów możesz ułożyć całą litanię cały arsenał:) Podrzucaj internautom proste tematy do rozmów związanych z Twoją firmą. Mów w swoim imieniu, nigdy nie podszywaj się pod konsumentów. Kieruj się zasadą, że klienci mówią, a Ty słuchasz. Prowadź błyskotliwe dialogi, nie nużące monologi.
5. Baw się
Po prostu rób to z humorem, zadowoleniem i poczuciem spełnienia, bez tego tornister Twoich zawodowych zadań zawsze będzie za ciężki.