Prywatność w sieci to temat najnowszego raportu IAB Polska. Partnerem merytorycznym wydawnictwa są Polskie Badania Internetu.
To już drugi raport dotyczący prywatności w internecie opracowany przez IAB Polska. Wyniki poprzedniego badania opublikowano w 2013 roku. Wyniki aktualnego badania przedstawiono podczas spotkania z cyklu IAB Expert Panel, które odbyło się 7 marca tego roku w siedzibie organizacji.
Wyniki badania „Prywatność w sieci” pokazały, że:
- Internet jest przez internautów traktowany jako przestrzeń publiczna (lub częściowo publiczna), wyjątkiem są prywatne strony www.
- Poziom świadomości i wiedzy na temat prywatności jest coraz większy. Internauci częściej korzystają z zabezpieczeń, rzadziej umieszczają w internecie swoje zdjęcia.
- Mimo to swoją wiedzę na temat cyber-bezpieczeństwa oceniają jako niedostateczną. Autorzy raportu sugerują, że stwarza to pole do dalszych działań edukacyjnych, w które powinny być zaangażowane podmioty kształtujące środowisko cyfrowe – i dostawcy usług, i regulatorzy.
- Działania edukacyjne muszą realizowane w sposób przyjazny dla użytkowników. Badani negatywnie postrzegają zakazy, obostrzenia i ograniczenia w przestrzeni cyfrowej. Nadmierna liczba wymaganych zgód budzi irytację i przekłada się na niechęć do korzystania z zasobów cyfrowych.
- Internauci wolą dopasowane treści i reklamy. Dostrzegają korzyści z nimi związane ale są świadomi, że aby takie dopasowanie treści miało miejsce, muszą podzielić się informacjami na swój temat.
Więcej na: http://pbi.org.pl/patronaty/prywatnosc-w-sieci-raport-iab-polska/