Święta to czas refleksji, spotkań z najbliższymi, czas kiedy staramy się być lepsi. Wtedy też chętniej dzielimy się z porzebującymi. Właśnie w okresie przed/po świątecznym możemy zauważyć najwięcej kampanii społecznych kierowanych do naszego altruzimu. Przyglądamy się tym najciekawszym.
Oszczędzimy sobie fenomen WOŚP-u, bo to materiał na całkiem osobną historię.
Zacznijmy od przykładu z Holandii:
Mikołaje z czekolady, które po zdjęciu złotka okazują się być Zającami Wielkanocnymi. Dołączony napis głosi: „Pacjenci chorzy na Alzheimera muszą zmagać się z tym uczuciem każdego dnia”. Znakomita Kampania Społeczna wspierająca walkę z chorobą.
Od kilku dobrych lat prężnie działa kampania „Święta cieszą tylko w rodzinie”, znana jest niemal każdemu.
To jedna z największych inicjatyw tego typu w Polsce.
Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce po raz pierwszy przygotowało kampanię we własnym zakresie – bez wsparcia agencji reklamowej. Aktualna akcja „Święta cieszą tylko w rodzinie” potrwa do końca grudnia.
– Święta Bożego Narodzenia to dla wielu z nas najważniejsze wydarzenie w roku – okres radości, spokoju
i rodzinnych spotkań przy stole. Niestety zbliżające się święta dla wielu dzieci w Polsce będą pełne smutku, samotności i tęsknoty za bezpiecznym domem. Magia świąt rozgrzewa i otwiera nasze serca. Dlatego warto podzielić się tym dobrem z potrzebującymi dziećmi. Do tego chcemy zachęcić naszych darczyńców – przekonuje Barbara Rajkowska, Prezes Stowarzyszenia.
Stowarzyszenie będzie prowadzić intensywne działania promocyjne przede wszystkim w prasie i internecie. Po raz pierwszy uruchomiona zostanie nowatorska aplikacja na Facebooku, dzięki której Stowarzyszenie chce pozyskać fanów i zebrać dodatkowe środki finansowe. Użytkownicy Facebooka zostaną poproszeni o zawieszenie wirtualnej bombki na świątecznym drzewku, a za każdą powieszoną ozdobę sponsor akcji – Auchan Polska – przekaże określoną kwotę na rzecz SOS Wiosek Dziecięcych. Auchan wspiera również akcję świąteczną poprzez dystrybucję ulotek informacyjnych Stowarzyszenia. Dodatkowo w drugiej połowie listopada, na terenie Warszawy rusza kampania outdoorowa.
Książki dla dzieci za kartki świąteczne
Celem akcji jest zapewnienie dzieciom długotrwale hospitalizowanym wartościowej rozrywki w postaci literatury dziecięcej. Za każde 100 zł wydane przez firmę na karty świąteczne z kolekcji „Książka za uśmiech”, dzieci przebywające w szpitalach otrzymają książki o wartości 100 złotych.
Do współpracy zaproszono także Fundację Kredyt Banku, która realizuje program „Czytelnia Uśmiechu” na 45 oddziałach szpitalnych i Fundację Dr Clown, które to organizacje w ramach swoich programów wolontariatu dostarczą pozyskane dzięki akcji książki na oddziały dziecięce. Więcej informacji o akcji znajduje się na stronie festina-lente.org.pl oraz iczytam.pl.
Ciekawe kampanie, ale najważniejsze, że realizują ważny, piekny cel!