Barwy to motyw przewodni turystycznej kampanii województwa pomorskiego, która będzie zachęcała hasłem „Pomorskie – nabierz kolorów”. Przesłanie kampanii motywuje potencjalnych turystów do porzucenia codziennej szarości.
W kampanii podkreślana jest potrzeba odstresowania się, relaksu, nabrania dystansu do codziennych spraw nie tylko w czasie wakacji, ale o każdej porze roku. Kluczem ma być województwo pomorskie, oferujące sporo atrakcji turystycznych na każdą z czterech pór roku.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FjXmRO0JoYA&feature=player_embedded[/youtube]Wiosną region kusi turystyką aktywną, latem – wodną, jesienią – oferuje turystykę kulturową, natomiast zima w pomorskim to przede wszystkim wypoczynek w wellness & spa. Każda z pór roku symbolizowana jest przez odpowiednią barwę. Do kolorów nawiązują również konkretne pakiety sezonowych atrakcji woj. pomorskiego.
To największa dotychczasowa kampania promocyjna województwa pomorskiego, o budżecie prawie 5,5 mln zł. Spot reklamowy pojawi się zarówno w telewizji, jak i w kinach oraz Internecie.
Akcja będzie promowana przez billboardy, które znajdą się w największych miastach Polski. Zaplanowane są również działania niestandardowe. Pierwsze z nich to konkurs, w którym można wygrać wakacje w całości opłacone przez Pomorską Regionalną Organizację Turystyczną – partnera projektu.
Kampania skierowana jest do mieszkańców dużych aglomeracji miejskich oraz mieszkańców regionu i województw ościennych. Zakończenie działań planowane jest na połowę 2012 r.
Kampania w liczbach:
- 1120 emisji spotów w TV
- ponad 82 proc. mieszkańców stutysięcznych miast, w wieku 25–49 lat, zobaczy spot przynajmniej raz,
- 62 proc. zobaczy go przynajmniej 3 razy
- ponad 84 proc. kobiet mieszkających w miastach liczących 50 tys. mieszkańców zobaczy spot przynajmniej raz, a 65 proc. przynajmniej 3 razy
- 350 000 widzów spotu w kinach
- ponad 450 nośników reklamy zewnętrznej przed sezonem i jesienią
- kilkanaście milionów wyświetleń banerów internetowych
- dystrybucja turystycznej gazety – ponad 100 000 egzemplarzy
Dodatkowo m.in.:
- prezentacja na najważniejszych targach turystycznych
- intensywna obecność w mediach społecznościowych
- działania niestandardowe
- dokładne badanie efektywności