Skip to main content
Nowości z branży

Smutna kampania

By 1 lipca 2014No Comments

Ostatnio jednym z najpopularniejszych spotów w sieci był spot „Smutny autobus” (1,5 mln wyświetleń). Spot miał promować bezpieczne podróżowanie, zmusić do refleksji, zwrócić uwagę na problem bezpieczeństwa pojazdów i spopularyzować korzystanie z aplikacji, która umożliwia sprawdzenia ich ubezpieczenia. Wyszło inaczej. Internauci przejęli się losem „smutnego autobusu”.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LP5WB6OXv1g[/youtube]

„Smutny autobus” wywołał lawinę komentarzy, z których większość jest negatywna. Internauci bardziej niż problemem, przejęli się tragicznym losem odrzuconego pojazdu. Wśród ekspertów związanych z reklamą oceny są jednak bardziej wyważone, choć także skrajnie różne. Na pomoc autobusowi ruszyli Internauci, pojawił się filmik z happy endem.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ROxl5ubOLWI[/youtube]

Jednak nie tylko o obronę zagrożonego złomowaniem pojazdu chodzi. Poznańscy aktywiści w prześmiewczy sposób postanowili wytknąć wady budynku dworca głównego, inspirując się spotem MSW. Zmęczony, samotny budynek dworca, z wiszącą nad nim czarną, deszczową chmurą, niespodziewanie odwiedzony zostaje przez gołębia. „Dworzec” cieszy się z wizyty gościa do czasu kiedy ten… załatwia się na jego elewację. Tym obrazkiem twórcy nie pozostawiają wątpliwości co do swoich intencji.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=d8pNDsC5No8[/youtube]

Ratować, ale już w rzeczywistości chcą Poznaniacy. Nie autobus, ale tramwaj. „Ratujmy Starą Bimbę na 135 lat tramwajów w Poznaniu!” to jedna z ponad 200 propozycji do tegorocznego budżetu obywatelskiego. Zakłada wyremontowanie wagonu silnikowego z 1951 roku, który miałby służyć  na liniach turystycznych.

Od niedawna „twarzą” poznańskiej inicjatywy stał się animowany smutny tramwaj, który przypomina bohatera kampanii MSW. Film przypominający o konieczności kontroli starych autobusów wzbudza skrajne emocje. Wszystko dlatego, że tam sypiący się autobus, choć sympatyczny, trafia w końcu na złom.

Z drugiej strony powstała strona w kontrze, powstała strona na Facebook „Nie płakałem po smutnym autobusie” i szyderczo prześmiewczy filmik opowiadający smutną historię Smutnego Samolotu. Tutaj już nawet nie jest zabawnie.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bTsautWXxGs[/youtube]

W każdym przypadku jednak należy podkreślić pomysłowość internautów. Oglądając „Smutny autobus” i wszelkie nawiązania, nie da się zapomnieć o sławnym „Dumbs Ways to Die” wyróżnionym we wszystkim możliwych kategoriach na zeszłorocznym Cannes Lions.
Jak nie można zapomnieć to pokazujemy raz jeszcze. To jest super!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IJNR2EpS0jw[/youtube]